Skip to content

Rutinos kutenimas

parašė Milda @ 2012 Sausio 6

Dėkoju kolegai J.V., nuolatiniam tinklaraščio „Beatos virtuvė“ lankytojui, už pasidalintą nuorodą „Jos taip užkutena rutiną“, kurią paspaudus galite išvysti konkursą „Pakutenk rutiną“ laimėjusių moterų fotosesijos rezultatus. Tokiu būdu jos tapo „PERGALĖS suflė“ saldainių reklaminiais veidais.

Prisipažinsiu, nesu aktyvi feministinių idėjų šalininkė ir dažniausiai nesistengiu kur tik įmanoma įžvelgti kokių nors lyčių lygybės pažeidimų, pavyzdžiui, nieko blogo nematau vakar daug diskusijų sukėlusiame salotų pavadinime „Vyriškos salotos su duona“. Tačiau kai pamačiau, kaip moterys „kutena rutiną“, pasidarė saldžiai saldžiai neskanu (arba neskaniai saldu).

<Konkursą Jovita laimėjo parodžiusi, kad ir kasdienybėje fantazijai nėra ribų, net siurbdama grindis gali tapti bet kuria pasaulio dainininke, o mikrofoną gali puikiausiai atstoti… dulkių siurblio žarna.>

Na o štai Ieva namuose turi labai smagius batelius, kad buitiniai šokiai nenueitų veltui ir bejudančios kojos išblizgintų grindis:)

Visų laimėtojų savęs pateikimas labai priminė filmą „The Stepford Wives“, kuriame hiperbolizuotai išryškinami stereotipiniai lyčių vaidmenys. Moterys kasdien gamina valgyt, tvarko namus, skalbia, rūpinasi vaikais ir sutuoktiniu, tačiau visuomet išlieka kaip niekad gražios, kūrybingos, pareigingos, darbingos, linksmos ir viskuo patenkintos. Neabejotinai jos vadovaujasi „Jaunos inteligentės vadovu“.

Iš kitos pusės, nieko blogo, kad moterys save pateikia ir tokiu būdu, tačiau gaila, kad TIK tokiu ir nebuvo kitokių alternatyvų. Pamaniau, galbūt konkurso taisyklėse buvo nurodytas reikalavimas, kad šioje situacijoje rutina – skalbimas, indų plovimas ir pan. Tačiau radau tik tokius apribojimus <Kviečiame pasidalinti originaliais būdais, kaip praskaidrinate savo kasdienybę. <..> Konkurse gali dalyvauti visos moterys, kurios žino, kaip įdomiai nugalėti rutiną.>. Nejaugi „namų šeimininkė“ vis dar suprantama tik tradiciniu būdu, o rutina negali būti vaizduojame darbo ar studijų srityje?

Tiesa, manau neverta kalbėti apie tai, kokį poveikį panašios reklamos gali daryti imliems jų vartotojams, o ir tarkim šių moterų vaikams (jei tokių turi).

Nauja reklama taip pat priminė 20 amžiaus pradžios reklamas.

ps. Dar 7 konkurso laimėtojų nuotraukas rasite čia.

Rubrika → Ironija, Vaizdai, Visi įrašai

3 Comments
  1. Julija @ 2012-01-06 12:31

    Kaip tik šiandien iš ryto skaičiau šią Baumano prakalbą („Greitis, gyvenimas offline ir nekasdienis dialogas“):
    http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/zbaumanas-greitis-gyvenimas-off-line-ir-nekasdienis-dialogas.d?id=53747933

    Susišaukė štai kas: tarkim, sutinkame su Baumanu, kad rutinos kasdienybė yra mirus (aš, tiesa sakant, ne visai su juo sutinku, ypač kas liečia internetą, bet čia atskiro įrašo tema), nes šiuolaikinė mūsų kasdienybė yra nekasdieniškumas, nuolatinis skubėjimas, nepastovumas ir kitimas. Trumpai tariant, „rutina“ gali būti vadinamas vyresniųjų kartų gyvenimo būdas, bet tikrai nei 1980 ir vėliau gimusiųjų. Tokiu atveju suprantama, kad „rutina“ – sąvoka, sukelianti tam tikrą nostalgiją ir suponuojanti sąsajas su anuoju, prarastuoju gyvenimo būdu, kai viskas buvo užtikrinta ir aišku – taip ir vaidmenų pasiskirstymas namuose. Tuomet – kaip Facebooke komentavo Dalia – čia ir 50ies stailas visiškai suprantamas, ir Mr. Sandman siūlyčiau kaip vienintelį soundtracką tiems jų šokiams ant šluotų (pun intended).

  2. Veronika @ 2012-01-06 13:03

    Kol susivokiau, kad pasiūlei ne šitą (http://www.youtube.com/watch?v=IYYLSjWb8mo&feature=related) soundtracką…

  3. Julija @ 2012-01-07 17:52

    Ne ne, labiau šitą: http://en.wikipedia.org/wiki/Mr_Sandman

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS