Sociokine – žvilgsnis į performanso meno užkulisius
Performanso meno pionierė, komunistinėje Jugoslavijoje gimusi Marina Abramović savąjį kūną kaip subjektą, objektą ir darbų mediumą pradėjo naudoti ankstyvajame aštuntame XX a. dešimtmetyje (1970s). 2010 m. Šiuolaikinio meno muziejuje Niujorke įvyko jos darbų retrospektyva, kurios vienu pagrindinių akcentų tapo iki šiol ilgiausias menininkės performansas “The artists is present”. Nuo kovo 14 d. iki gegužės 31 d., visi darbo valandomis apsilankę Šiuolaikinio meno muziejuje Niujorke, galėjo rasti ją sėdinčią kėdėje ir žvelgiančią į priešais sėdinčio lankytojo akis. Trys mėnesiai, 736 valandos, daugiau nei 1500 porų akių (ir batų) – tai tik statistika, maskuojanti performanso sukeltus šalutinius efektus, tapusius netikėtais net pačiai menininkei.
Dokumentiniame filme “Marina Abramović. The artist is present” kamera seka Mariną besiruošiant svarbiausiai darbų retrospektyvai bei viso naujojo performanso atlikimo metu. Pasitelkus istorinius darbų kadrus, interviu su Marina bei šiuolaikinio meno lauko atstovais, filme pamažu rekonstruojamas Marinos kaip performanso meno atlikėjos paveikslas bei performanso “The artist is present” – pagrindinės filmo linijos – reikšmė.
Kuo remiasi ir kokias sąvokas performanso menas kvestionuoja? Ką performanso menas reiškia pačiam atlikėjui? Kokią įtaką performansas turi auditorijai? Ar gali performansas būti pakartotas?
Šiuos ir kitus klausimus gvildensime Sociokine lapkričio 19 d. 18.50 val. Universiteto 9/1, Filosofijos fakulteto 307 aud.
Kviečiame visus, norinčius žvilgtelėti į performanso meno užkulisius.
Kad neužmirštumėte, galite pasižymėti renginio Facebook’o puslapyje.