Skip to content

Geležinė superpsichologijos taisyklė – bendraudama šeimoje su vyru moteris niekada neturi vartoti žodžio „ne”

parašė Milda @ 2012 Vasario 22

Šį tekstą pradėjau rašyti tingų sekmadienio rytą, kuris, kaip ir daugelis šios dienos rytų, prasideda iki pusdienio tysant lovoj ir interneto platybėse žiūrinėjant visokius atsitiktinius dalykus, negailint laiko nesąmonėms. Būtent apie vieną iš tų nesąmonių ir bus šis įrašas (Dėmesio – būsiu labai šališka!).

Visiškai atsitiktinai rastas Dariaus Ražausko paskaitos apie vyrus ir moteris bei kaip turi būti bendraujama šeimoje įrašas negrįžtamai sudrumstė rytinę ramybę. Tiesą sakant, tris valandas praspirgėjau klausydama, o po to išrašinėdama minėtą paskaitą (mintis išrašyti kilo išklausius 30 min. tad teko grįžti į pradžią). Kaip vėliau paaiškėjo, spirgėjau ne tik tą rytą, bet ir po jo sekusią visą savaitę (kolegė mane dėl to išvadino mazochiste:).

Negalėjau patikėti tuo, ką Darius, beje, remdamasis psichologijos mokslu, tačiau neturėdamas jokio psichologinio išsilavinimo, kalba. Pati neturėdama minėto išsilavinimo, bet aktyviai domėdamasi psichologija, stebėjausi, kaip vietomis jis baisiai nusišneka (kitose vietose nusišnekėjimą dar galima pakęsti). Žinoma, kaip vienas pažįstamas sakė, galėčiau būti tolerantiškesnė ir lai žmonės kalba, ką nori. Sutinku, tačiau tik tuo atveju, jei Darius tai kalbėtų a) nesiremdamas psichologijos mokslu arba aiškiai nurodydamas tyrimus, kuriais remiasi (o ne „Čia buvo anoniminis tyrimas, todėl rezultatai tikri, ir jo imtis labai didelė“ (Paskaita apie laimės psichologiją); b) kliedėtų savo artimųjų, draugų rate, o ne aktyviai važinėtų po Lietuvą ir savo žinias skleistų masėms universiteto auditorijose (!).

Taigi, aš (labai subjektyviai) manau, kad tokios paskaitos daro žalą psichologijos mokslo įvaizdžiui, ir, blogiausia, jos klausytojams. Vėlgi, galima būtų atkirsti, esą žmonės gali rinktis, ko klausyti ir nereikia jiems nurodinėti. Sutinku, bet ne visi žmonės geba „tinkamai“ pasirinkti arba kritiškai įvertinti išgirstą informaciją. Mano nuomone, būtent kritinio ausų filtro labiausiai reikėtų klausantis Dariaus paskaitų, deja, būtent jo, kaip pastebėjau, stokoja jaunuolio klausytojai. Mane labai nustebino auditorijos laikysena minėtų paskaitų metu: tose vietose, kur man norėjosi, liaudiškai sakant, duoti Dariui į snukį, klausytojai tylėjo, ramiai sau klausėsi. Absurdiškiems dalykams tvyrant ore (pavyzdžiui, kad moteriškos produkcijos pagaminama daugiau, nes norą vartoti ir gobšumo jausmą moterys turi šešis kartus stipresnį nei vyrai, kad šeimoje sprendimus turi priimti tik vyras, beje, dirbti turi taip pat tik jis, nes moteris genetiškai nesukurta uždirbinėti pinigus, o viena iš pagrindinių moters funkcijų – jaustis gražiai, tiesa, jeigu moteris jaučiasi graži, tai automatiškai ir laiminga), auditorija nėkart nei pertraukė, nei paprieštaravo, nei, gaila, nenušvilpė lektoriaus. Atrodo,  Dariaus skleidžiamas tiesas klausytojai priėmė už gryną pinigą, tad man pasidarė baisu, kai pagalvojau, kad išgirstus patarimus jie taikys savo asmeniniame gyvenime :(

Taigi, įpykusi, bet norėdama tą pyktį išnaudoti konstruktyviai, nusprendžiau paprašyti kelių psichologų bei sociologų, kad kritiškai pakomentuotų Dariaus paskaitą. Tikėjausi, kad paviešintas įrašas su ekspertų komentarais atbaidys bent 1%  jo gerbėjų. Tačiau visi atsisakė. Vienas psichologas manęs paklausė, ar čia rimtai buvo tokia paskaita, ar aš humoristiškai bandau „išdurti psichologą“ bei išbandyti jo tolerancijos slenkstį, o jis apsikvailintų sutikęs komentuoti tokį absurdą ;) Galiausiai į protą mane atvedė Artūras Tereškinas, suabejojęs, ar pastarojo veikėjo pasisakymai apskritai nusipelno kritinio ir analitinio vertinimo bei pasiūlė jo paskaitą įdėti į kokį nors absurdiško humoro skyrelį ir cituoti kaip totalias nesąmones. Labai džiaugiuosi, kad kadaise tinklaraštyje sukūriau rubriką „Ironija“, kuri mielaširdingai priglaudė Dariaus kliedesiams skirtą įrašą.

Taigi, kviečiu jus paskaityti Dariaus paskaitą apie vyrų ir moterų skirtumus bei santykius šeimoje (ne be pagrindo suabejojau, ar visi pajėgs išklausyti garso įrašą, tad, kaip jau minėjau, ją išrašiau, o vietas, kurias įsiminę tikrai gautumėte dešimtuką Dariaus egzamine, netgi paryškinau), beveik garantuoju, kad nieko panašaus, tikriausiai, nebūsite skaitę. Taip pat kviečiu (ne)humoristiškai pakomentuoti labiausiai patikusias vietas. Nes… gal čia viskas gerai?

Žmonės nieko neišmano apie psichologiją, apie gyvenimą, kas yra vyrai, kas yra moterys, kuo skiriasi jų smegenys ir kaip veika – tai, ką turėtų mokyti mūsų darželiuose ir pradinėse mokyklose. Kad vaikai nuo vaikystės žinotų, kas yra jų protas, kaip jis veikia, kuo skiriasi berniukai nuo mergaičių. Aš kalbu ne apie lytinius dalykus, o apie psichologinius. <..> Pirmiausia reikia vertybinio švietimo, žinių perdavimo, kaip turi bendrauti vyrai ir moterys, kokios yra žmonos pareigos, kokios yra vyro pareigos šeimoje. <..>

Tai pirmas dalykas, ką reikia suvokti, kad vyrai ir moterys totaliai skiriasi. Ne kūniškai, ne kažkaip, na kūnas irgi šiek tiek skirias (galite pastebėti veidrodyje, kad vyras ir moteris šiek tiek skiriasi), bet psichikoj, pasąmonėj yra totalūs skirtumai, totalūs. Na pavyzdžiui, pradėkime nuo to, kad pas moteris, yra įrodyta ir aprašyta, emocijos ir jausmai yra šešis kartus stipresni nei pas vyrus. Tai reiškia, kad bet kokia emocija iš aplinkos, į bet kokį jausmą, į bet kokį skandalą, bet kokią naujieną moteris priima šešis kartus jautriau ir subtiliau negu vyrai – tai nėra nei gerai, nei blogai, tiesiog taip yra.  Todėl vyrai dažnai nesupranta: „nu aš čia taip pasakiau, nu anaip, nu ko ji čia nervuojasi?“. Tiesiog ji subtiliau tai jaučia. Kiekvienas vyras turi žinoti, kad moters psichika yra šešis kartus jautresnė negu vyro. Todėl vyrai niekada negali ginčytis su moterimis, pavyzdžiui, dėl spalvos. Vyras sako „čia gi ruda“, o moteris „ne ne, čia parlamutro toks ir toks atspalvis su kakavos pėdsakais“, vyras „čia ruda, koks tau čia kakavos prieskonis!”. Mokslininkų požiūriu, moteris tai mato žymiai geriau.

80% pasaulyje gaminamos produkcijos, čia jau ekonominis faktas, yra skirta vartojimui moterims. Pavaikščiokit po bet kuria parduotuvę, pamatysit skirtumą, kiek yra vyriškų drabužių ir kiek yra moteriškų drabužių – ir apskritai, kiek yra moteriškų parduotuvių, ir kiek vyriškų. Kodėl? Pas jas ir vartotojiškumas ir gobšumas būna šešis kartus stipresnis. Vyrai tai turėtų žinoti ir moterys tai turėtų žinoti. Aš kaip sakiau, pas jas ir jausmai, ir emocijos yra stipresni – tai yra gerai. Ir galima pastebėti, kad nemokant, nelavinant, nedarant jokių pratimų, pas moteris būna visai nebloga intuicija. Yra nemažai moterų, kurios turi gerą intuiciją ir gali nujausti, atspėti, iš anksto įvardinti rezultatus ir pan. – tai yra požymis, kad moteris turi gerą ryšį su savo pasąmone, su tais 95% smegenų, kurie nulemia gyvenimo kokybę. <..>

Moters pagrindinė funkcija šeimoje yra visuomet pritarti visoms vyro mintims, nors daugelis jų kartais bus neteisingos ir kvailos, o paskui jį nuvairuot, kur reikia, nes ji subtiliau jaučia, kur reikia, kur šeimai būtų geriau, pas ją jausmai stipresni dažniausiai. Pas vyrą vykdymas būna geresnis, tikslų siekimas, vienakryptiškumas, susikoncentravimas ir t.t.

Jeigu žmonės kurdami šeimą arba jau esantys šeimoje pamažu suvokia, kad jų psichikos iš esmės skiriasi, tai reiškia, aš neturiu kaip automatas reaguoti į tai, ką žmogus pasakė ar pasielgė, o pagalvoti, kodėl jis taip pasielgė, kas vyksta jo galvoje ir kas čia tai lemia. Pirmiausia turime išmokti nekaltini vienas kito. Yra įrodyta, kad vienintelis bene praktiškiausias būdas šeimoje efektyviai ir greitai įvesti pokyčius – pradėti keisti save ir nieko nesakyti kitam. Tai reiškia nieko nereikalauti, nesitikėti ir nieko nesakyti savo partneriui, o tik keisti save (Labai įdomu, koks psichologas per konsultaciją galėtų savo klientui pasiūlyti tokią nesąmonę, kuri iš esmės griautų tarpusavio santykius???????). Atrodo, o kaip tai gali vykti? Kokia čia logika? „Aš čia keisiuos, būsiu geras, aš čia būsiu auksinis balandėlis, o vat tas niekšas toliau žiūrės teliką, girtuokliaus, nesportuos“ arba „ta niekšė toliau žiūrės madas, niekuom nesidomės, tik špakliuosis per dienas“. Ne. Kai mes bandom kitam va taip primesti savo požiūrį, tai nieko gero nebūna. <..>

Jeigu šeima jau yra sukurta, kaip moteris gali daryti didžiausią teigiamą poveikį vyrui? Tai kokią savybę turi turėti moteris? Tai yra pati brangiausia jos savybė – kantrybė. Kaip jau minėjau, pas moterį emocijos ir jausmai yra šešis kartus galingesni, stipresni. Kuo tai susiję su kantrybe? Ką reiškia kantrybė? Tai yra kantrybė vyro atžvilgiu, kantrybė vyro minčių, vyro idėjų, tikslų, pageidavimų. Yra tokia geležinė superpsichologijos taisyklė – bendraudama šeimoje su vyru, moteris niekada neturi vartoti vieno žodžio. Tas žodis yra „ne“. Tai rodo, kad jos psichika yra aukštam lygyje, jeigu ji sugeba nevartoti šito žodžio. Kaip tai įmanoma? Nes būna daug situacijų, kai reikia pasakyti „ne“. Pasirodo, jeigu žmona vyrui sako „ne“, ji pažeidžia jo psichiką, pasąmonę, vyrišką ego ir smukdo jo energetiką. Kitaip sakant, atima iš jo pinigų uždirbimo, karjeros galimybes ir t.t. Kitaip sakant, apiplėšinėja pati savo šeimą, savo vaikus, vyro potencialą ir t.t. <..>

Jeigu moteris negerbia, nemyli nuoširdžiai savo vyro šeimoje, tai automatiškai gula jo elektromagnetiniame lauke ir pasąmonės lygyje visi aplinkiniai tai jaučia, visi vyrai, moterys darbe tai jaučia. Pasąmonės lygmenyje jie jaučia, kad „va šitas vyras nėra gerbtinas“. O kodėl jo negerbia? Nes jo šeimoje negerbia žmona. Ir tada daryti karjerą, iškilti ten kažkokiu vadovu, ar meru, ar prezidentu, yra labai sunku, praktiškai neįmanoma, jeigu jo pilnai negerbia ir nemyli šeimoje. Nes vėlgi, moteris turi suprasti, kad pas ją emocijos ir jausmai yra šešis kartus stipresni nei pas vyrą, o tai reiškia, kad kaip ji galvos apie savo vyrą, taip pasąmonės lygmeniu apie jį galvos visuomenė. O kaip viskas veikia dideliame vyrų kolektyve? Viskas veikia taip pat, kaip vilkų gaujoj. Lyderiu tampa ir valdo, ir visi be sąlygų seka tą, kuris yra stipriausias. Stipriausias ne pagal raumenų plotą ar dydį – šiais laikais stiprumas matuojamas emociniu stiprumu. <..>

Moteris turi žinoti, kad jeigu ji negerbs ir nemylės savo vyro šeimoje, jam bus labai sunku daryti karjerą. Vėl gi, šitą turėtų žinoti kiekviena šeima, kad idealiu atveju turėtų dirbti tik vyras. Moteris yra sukurta rūpintis šeima, namais, namų jaukumu, grožiu, maistu, savo grožiu, ji turi skirti laiko sau, jogai, meditacijai, masažams, tad jeigu ji dirbs, ji negalės pasirūpinti ir vaikais, ir šeima, ir namais – ir ten dar viską aprūpinti, išlyginti, prižiūrėt ir t.t. Todėl senovės moterys, kurios žinojo šias taisykles, vyrai uždirbdavo daug daugiau pinigų, netgi daugiau negu šeimai užtekdavo išsilaikyti, tad joms nereikėdavo dirbti ir jo galėdavo užsiimti savo grožiu, namų jaukumu, skanaus maisto ruošimu ir t.t., kas irgi susideda į šeimyninę laimę. Nes pas vyrą yra dvi labai paprastos funkcijos – jam labai svarbus tas emocijos, bet ir skanus maistas, skanus ta prasme, kad energetiškai gerai paruoštas, o tai reiškia paruoštas jį mylinčios moters su gera nuotaika. <..>

Dar viena svarbi moters savybė – grakšti kalba. Reikia sekti savo kalbą ir jokiu atveju negalima apie savo vyrą kalbėti blogai. Nesvarbu, kad jis už šimto kilometrų komandiruotėj – tai, ką jūs šnekat blogai šnekat apie jį, koduojasi jo pasąmonėj, nes kaip minėjau, jų emocijos ir jausmai yra šešis kartus stipresni, vyras neturi galimybės tam pasipriešinti. <..> o moterys labai mėgsta tai daryt, va susirenka su draugėmis ir prasideda taip vadinamas pliotkinimas, kas yra gerai, kas yra blogai – kaip tik, šie dalykai neturi būti išnešami į visuomenę. Jeigu tu viešai pasakoji, kas šeimoje blogai, jeigu tu viešai kritikuoji savo vyrą, tai kitų moterų emocijos dar pastiprina tavąsias ir tam vyrui dar blogiau. Taigi, turim sekti savo kalbą. Tas pats galioja ir vyrams. Nereikia galvoti, kad vyro žodžiai neveikia moters – veikia, silpniau, bet veikia, todėl protingas vyras irgi turi sekti savo kalbą, jis neturi negražiai arba nepagarbiai šnekėti apie savo moterį. <..> Jeigu aš nesugebu besąlygiškai pamilti savo partnerio, vadinasi aš turiu problemų, neišdirbtų charakterio savybių. Vadinasi galbūt aš turiu puikybę, galbūt gobšumą, galbūt pasikėlimą.<..>

Moteris turi žinoti, kad visus sprendimus šeimoje turi priimti vyras. <..> Mama turi žinoti, kad auklėjant nuo vaikystės berniuką, jam uri būti sakoma „tu gali, tu pasieksi, tu geras, tu protingas“, o kai berniukas susimauna ir jam kas nors nepavyksta, koks nors darbas ar dar kas, tai tarsi to nepastebėt, net neužsimint apie tai. Va čia protinga mama, kuri žino, kaip auklėti sūnų, kuris paskui bus aukštas vyras, su aukšta padėtimi visuomenėje (Labai norėčiau pamatyti, kaip vyras, kurio vaikystėje mama niekuomet nekritikavo ir neparodė, kad jis kažką darė blogai, išgyvens konkurencingoje darbo rinkoje, kai aplinkiniai tikrai nuo jo neslėps, kai jis patirs fail‘ą. Kaip vyras jausis, kai aplinkiniai jo kasdien nepamalonins gražiais būdvardžiais? Mano manymu, jeigu mama auklėtų sūnų pagal Dariau metodiką, jis užaugtų visiškai neatsparus nesėkmėms ir turėtų mažiau galimybių siekti karjeros, o gal net taptų amžinu lūzeriu). Nes jam nuo pat vaikystės bus „tu gali, tu pasieksi“. Nesvarbu, kad jam tik šeši ar kiek metų, mama visada turi kreiptis į jį kaip į vyrą ir kreiptis pagalvos, nesvarbu, kad ji vyresnė, nesvarbu, kad iš tikrųjų ji uždirba ir taip jį išlaiko. <..> Motina turi tarsi vaidinti silpną, tokią, kuriai reikia pagalbos, tik tai taip berniukas išaugs tikru vyru <..> Jeigu vaikui nuolat bus rodoma meilė ir pagarba, ir nebus verčiamas nieko daryti per prievartą, jis vėliau pats užsinorės viską daryti.<..>

Trys pagrindinės pareigos, kurias turi vykdyti kiekvienas vyras šeimoje, jeigu nori, kad jo šeima augtų ir tobulėtų. Tai pirmas dalykas – vyras yra visiškai atsakingas už šeimos dvasinį augimą, šeimos intelekto ir dvasios augimą. Tai reiškia, kad šeimoje niekada nebus normalaus augimo ir santarvės, jeigu vyras neužsiminės kasdiene praktika.

Antras dalykas – vyras šeimoje turi išmanyti žmonių tarpusavio santykių psichologiją, tai reiškia, domėtis šitais dalykais, kuriuos mes dabar šnekam ir teisingai sustatyti santykius šeimoje su vaikais Jis turi žinoti, kaip reikia bendrauti su berniuku, kaip reikia bendrauti su mergaite, nes tai du skirtingi pasauliai, nes jis negali vienodai elgtis ir su sūnum ir su dukra – negali. <..> Tyrimai yra įrodyta, kad idealu, jeigu vyras žino ir suvokia tai, ir du kartus per dieną, t.y., iš ryto ir vakare, prieš ir po darbo, apkabina savo žmoną, ar paglosto, prisiliečia ar pamasažuoja. <..> Ir moteris kas rytą arba kas vakarą turi išgirsti, kad ji yra graži ar kad yra mylima – tada auga moters psichika, pasitikėjimas savimi, ji tampa ramesnė, ji tampa švelnesnė, jai tada maloniau prižiūrėti vaikus, jai tada žymiai labiau sekasi ruošti maistą. <..>

Trečia vyro pareiga šeimoje – materialus šeimos išlaikymas. Moteris už tai nėra atsakinga, ji genetiškai nėra sukurta išlaikyti šeimą. Moteris nėra sukurta eiti į visuomenę ar ten dirbti prie kompo – moteris nėra tam sukurta nei genetiškai, nei kaip kitaip. Moters funkcija visai kitokia – grožis, meilė, vaikų auklėjimas, namų puošimas, rūpinimasis namais, skanaus maisto gaminimas ir t.t., visa švara, estetika. Ir labai negerai, kad dabar visuomenėje vis daugiau atsiranda tokių moooterų (paniekinančiu tonu) karjerisčių ir t.t.- jos tiesiog sužlugdo savo vaikų, vyro psichiką… vyras tampa toks lepšis tokioj šeimoj ir t.t.

Visus sprendimus priima vyras, bet aš jums duosiu metodiką, kaip galima padaryt, kad tuos sprendimus, vyrui nežinant priima moterys (sukto lapino balsu). Čia idealiausias atvejis, kai realiai sprendimus sugalvoja moteris, bet juos priima vyras, galvodamas, kad pats taip sugalvojo.

Ir štai Darius pateikia tikrą manipuliacijos pradžiamokslį:

Pavyzdžiui, moteris nori gauti suknelę (vietoj suknelės gali būti bet kokia materialinė ar nematerialinė vertybė). Eiliniu atveju ji eitu ir sakytų jam „va man reikia suknelės“. Tada prasideda diskusija, kadangi pas ją jau ir taip šešios suknelės spintoj, vyras pasako, kad nėra pinigų, nu ir taip jie susipyksta. Moteris, išmananti psichologiją ir nenorinti pakenkti savo šeimai, vaikams ir bendrai vyraujančiai emocijai daro kitaip. Grįžta vyras iš darbo, yra padaryta skaniai valgyti, jam duodama šiek tiek ramybės, jis pavalgo, nueina pažiūrėt televizoriaus, žiūri ten kokį futbolą ar krepšinį. O jinai kur nors atsisėda kamputyje ir nutaiso tokią liūdną miną, tokiu liūdnu liūdnu veidu (Mikės Pūkuotuko balsu) ir mintyse galvoja apie tą suknelę, jaudinasi ir žinot, patiria tokią kančią „man tikrai reikia tos suknelės“ (mykia kaip trejų metų mergaitė). Kas vyksta. Kaip minėjau, moters emocijos yra šešis kartus galingesnės už vyro. Tik laiko klausimas, kada vyras sėdėdamas ir žiūrėdamas televizorių kitam kambary pajus, kad „e, man čia kažkas blogai, atrodo „Žalgiris“ laimi, bet vis tiek nuotaikos nėra“. Ką tada daro kiekvienas vyras arba kiekviena moteris, kai patiria stresą – eina valgyti. Nes kai pilvas pilnas, visa energija eina virškinimui ir žmogus nurimsta. Tai va, vyras eina prie šaldytuvo ir pakeliui pamato kamputyje sėdinčią savo moterį. Ir jis taip prieina ir vyriškai paklausia „kas yra? Kokios problemos“. Ką tada turi daryti moteris: jokios kalbos apie jokią suknelę: „kažkas blogai, kažko nėra nuotaikos, visokios mintys lenda į galvą, prisigalvoju visokių nesąmonių, nežinau, kas man yra, blogai jaučiuosi“. Ir pažiūrėkite, ką ji vartoja savo kalboje, ką ji turi vartoti, nes yra tam tikri pagrindiniai žodžiai, kurie veikia vyrą: „aš tokia silpna, nežinau, ką daryti, liūdna“. Esmė yra pavartoti žodelius „aš silpna“ ar „aš maža“, ar pan. „jaučiuos tokia maža, nieko negalinti“. Ji būtinai turi šitą paminėti, nes pas vyrą taip veikia psichika, pas jį toks problemų sprendimo modeliukas įdėtas, tai reikia pridurti „bet tu dėl to nekaltas“. Nes pas vyrą gali atsirasti mintis, kad „va čia mano moteris verkia, gal aš čia kažką padariau blogai“, ir jeigu jis taip pradeda galvoti, tai jam gali nukristi  nuotaika bet ką daryti. O kodėl reikia sakyti tuos „maža“, „silpna“. Nes nuo akmens amžiaus laikų pas vyrus yra įkoduota genetiškai, kitaip žmonija nebūtų išlikusi, ginti mažesnius, silpnesnius, ypač moteris. Nes vyrai nuo senų laikų suvokdavo: nebus moterų, nebus palikuonių, nebus genties, nebus kas pasirūpina senatvėj. Nes senovėj nebuvo nei „Sodros“, nei pensijos, nei t.t. <..>

Tai moteris turi žinoti šitą ir naudoti visada. Vyras protu nesureaguoja, bet pasąmonėj sureaguoja iš karto. Jeigu ji dar pavartoja „padėk tu man, nežinau, kaip išspręsti šitą problemą“ (tiesa, ką tik supratau, kad Dariaus pasiūlytas moters pavyzdys labiausiai man asocijuojasi su koridoriuje numestu skuduru). Tada pas vyra iškart įsijungia toks „čia reikia daryt kažką“ (balsas kaip Papajaus, ką tik suvalgiusio špinatų). Pas jį ten pasąmonėj įsijungia, kai kurie vyrai net protu pajaučia. Ir kuo tada visa tai turi būti užbaigiamas „ir aš tave labai myliu“. Taigi tokie pagrindiniai žingsniai. <..> Nu ir tada vyras pasąmoningai pradeda suvokti, kodėl jo nuotaika tokia slogi, nes jis jau matė savo moterį nelaimingą Tada vyras jos klausinėja, kodėl ji liūdna, jis visada stengiasi surasti loginį sprendimą. Pastebėjote, vyras visada bando rasti loginį sprendimą, jam ten nelabai rūpi emocijos ar jausmai. Tai jis bando išklausinėti. Ir tas antras etapas (po tų trijų žingsnių), turi būti „nu vat nežinau, va čia durni norai, va čia pamačiau suknelę, taip užsinorėjau. Bet tu jos nepirk, nes mes pinigų neturim“ – moteris turi numatyti vyro logiką į priekį. Ji turi užbėgti už akių ir pirma pasakyt, kad nėra pinigų. Ir tada kaip veikia vyro logika: jeigu jam pasako, kad nėra pinigų, tada jis „pala pala, kaip tai nėra, o gal yra, gal jų čia galima uždirbti“. Įsijungia vyriškas ego, nes va čia maža, silpna, mane mylinti – ir nėra pinigų? Tai kas aš tada, vyras ar mazgotė? Negi aš negalių jų uždirbti“. <..> Ir galiausiai jis sako „gal tą suknelę nuperkam“, tada moteris turi tuo suabejoti „nežinau, ar to reikia, ar mes pinigų turim“, tada vyras sako „perkam, bus tų pinigų“. Aišku kitas vyras gali pasakyti „jo, nėra pinigų, gal kitą kartą“, bet jeigu ji toliau kenčia, tai jis ją vis tiek anksčiau ar vėliau nupirks.

Rubrika → Ironija, Visi įrašai

56 Comments
  1. As @ 2012-10-15 19:32

    Ilga laika jau klausau Dariaus ,bei kitu vedines psichologijos lektoriu paskaitu ,ir tik siandien netycia si straipsni uzmaciau su tokia kritika ir pykciu . Nepaisant ,kad kiekvienas esame individuali asmenybe ir nuomones bet kokiu atveju visada skirsis ,negalejau nesusilaikyti pasakius Tau Milda,kad kaip besidominti psichologija, turejai labai aiskiai pastebeti ,kad visa siuolaikine psichologija bent jau dalinai tikrai remiasi vedine psichologija ,taigi jei to nepastebejai ,idomu kokia tu ta psichologija domiesi (P.S. tikiuosi ne shizofreniku rasytais skaitalais siuolaikineje spaudoje ir t,.t.)
    Galu gale jei kalbant apie issilavinima butent sioje vietoje ,pasidomekite nauda universitetu ,aukstuju mokyklu ,kiek ten ziniu duodama ,o kiek lemia praktika ,patirtis ir ypac kalbant apie psichologija ? Cia ta pati galetume kalbeti ,kaip kunigai gali pravedineti seimos kursus ,sioje vietoje taipogi priesiskumas turetu kilti ?
    Ir dar ,sis pykcio protrukis Milda ,tai tik parodo tam tikrus dalykus ,kuriuos kaip besidominti psichologija labai aiskiai turetum pastebeti ;)
    sekmes Tau :)

  2. Hare Krisna @ 2012-12-31 06:47

    Dariau, laikykis ,mes tave mylim! :)

  3. Inga @ 2013-01-14 16:03

    Zinote , žiūriu į grožį su ironija ( V. Kernagis ) bet čia … Kuo ilgiau skaičiau , tuo labiau linksminausi . Bepigu man – sarkastiskai bobai , karjeristei čia krizenti , kai paskaita gavau pc ekrane . Visa apdorota , isdetalizuota . Dėl to va ir ironija ir nuosirdi šypsena veide – grožio šaltinis … Bet kai pagalvoju , kad kazkas planavo , gaiso savo laiką , gal net ir kurą ( nuvaziavimui ) ir pinigus ( kad ir 3Lt parkavimui , va čia jau visai nedziugiai atrodo . Koks silpnaprotis , neissivaduojantis iš patino instinktų , diedas gali paistyti tokius niekus ???? Jis gal nepastebėjo , kad už lango XXIa ? Kita vertus , perskaičius ( kad ir kokia krikščione esu ) pradedu manyti , kad kai kurie žmones – tikrai kilę iš bezdzioniu ir tai nutiko visai neseniai .

  4. o jezus marija @ 2013-01-26 14:23

    mane tai ne tiek straipsnis nustebino (nors skaiciau kartkartem perkreiptu is pasislykstejimo veidu :) ), kiek komentarai. Na tas mokymas jau atrodo kazkur simta kartu girdetas, matytas ir tt, bet man jis visada labiau funkcionavo kaip budas patirti astresnius pojucius (sokas, juokas, pasislykstejimas), tam tikra entertainmento forma. bet va gi keista, kad atsiranda tokiu arsiu sio poziurio ir paskaitu autoriaus salininku (tarp ju net moteru!), kurie is karto automatiskai uzmerkia akis pries poziuri, bandanti paneigti, nors jam legitimiu irodymu surasti butu zymiai paprasciau (taciau turbut reikalautu daug laiko, kantrybes ir nesuinteresuoto smalsumo). kaip paaiskinti si fenomena? fanatizmas? :)))

  5. Psichologas @ 2013-02-06 14:50

    Klausykit, įpykusios moterys. Toks įspūdis, kad pykstat ant įsivaizduojamo priešo, bet to priešo nepažįstat. Daugiau pykstat ant pačių savo įsivaizdavimo apie tai, ką Darius turi omeny. Pats esu psichologas ir šios mintys man visai įdomios. Taip – tiesa, kad vyrai ir moterys skiriasi. Tiesa, kad moteriškumo bruožu laikoma priklausomumo savybė (juk ir mūsų žodžiai “vesti” ir “tekėti” ne iš oro susiformavo). Kad moterys emocingesnės – nu tai irgi faktas. Kas čia keisto, kam čia pykti. O išimčių iš taisyklių irgi yra. Yra daug moterų, kurios yra “vyriškos”. Ką – negalima taip sakyti? Negalima sakyti “vyriškos”, nes nėra tokio dalyko, kaip vyriškumas? Jei atvirai, tai Mildos straipsnį palaikau vien dėl to, kad jai ne visvien, kaip pasaulis surėdytas, bet pačių Mildos minčių nepalaikau. Bendrai paėmus – stočiau į Dariaus pusę :) Baikit, panos, čia nervintis ;D

  6. Milda @ 2013-02-06 21:45

    Na tokį psichologą, kuris akivaizdžiai nekritiškas, ir argumentuodamas sako panašius dalykus, kaip kad “juk ir mūsų žodžiai “vesti” ir “tekėti” ne iš oro susiformavo” sukvestionuočiau ne mažiau :) Kalba, bei jūsų nurodytas pavyzdys, yra dar viena galios ir nelygybės įtvirtinimo/palaikymo pavyzdys. Būtų teisingiausia sakyti abiejų lyčių atveju tiesiog – tuoktis/susituokti.

  7. Psichologas @ 2013-02-07 09:56

    Tai aš tą ir noriu pasakyti, kad labai daug ką “kvestionuoji”. Aišku – svarbu turėti kritinį požiūrį. Be jo gi būtume “nesvarumo būsenoje”, nebesuprastume, kas gerai, o kas blogai. Bet pvz. taisyklė “kuo tikėsi – tą turėsi” – nepsichologiška? Arba “obuolys nuo obels netoli nurieda” – ar čia ne psichologija? Aišku – tai liaudies išmintis, o tai nėra tyrimais pagrįstas mokslas. Jai pagrįsti galima atlikti milijonus tyrimų. Bet tarp tyrimų irgi galima pasimesti. Naujausias požiūris į žmogų yra “biopsichosocialinis” (šių laikų tokia mokslo paradigma). Tai reiškia, kad svarbu ir kas tave augina ar kokie žmonės tave supa, kultūra, vertybės ir pan. (sociologija), ir kaip tu tai vertini, kaip reaguoji (psichologija), ir koks tavo genetinis paveldas ar sveikata ir pan. (biologija). Tad nereikia nuvertinti tų dalykų, kurie mus suformavo (kalba, kultūra, tradicijos ir t.t.). Tai didžiulis palikimas, kurį, kaip ir viską, galima priimti kaip bausmę, arba kaip dovaną. O kalbant apie lygybę – tai čia įdomi tema. Gal pasirodys keista, bet aš esu už nelygybę, nes nesuprantu, kaip galima lyginti skirtingus dalykus (pvz. deimantus ir smaragdus). Gal ir galima pagal populiarumą ar pagal kainą. Bet jų struktūra kitokia. Aš esu už vertinimą skirtingų dalykų, už priėmimą ir džiaugimąsi tuo, kad yra kitokių nei mes patys. Problemos kyla, kai įvyksta nuvertinimas, pvz. vyrai nuvertina moteris, o moterys vyrus. Jei jie įvertintų, tai tie skirtumai būtų didžiausias gyvenimo džiaugsmas. Nebūtų tokių pasakymų, kad “moteris tai apie bileką plepa, bet nieko iki galo”. Atsirastų pagarba moters kitoniškumui. O moterys nenuvertintų vyrų, kurie “tuneliškai mąsto”, nes jų ypatumas joms pačioms teiktų džiaugsmą. Kuo daugiau nuvertinimų, tuo daugiau gynybų ir tada belieka tik kautis, kuris kurį… Aišku, vienas svarbus veiksnys apie vyrus ir moteris, tai kad mes savy turime dalelę ir kitoniškumo (vyruose yra “dalelė moteriškumo”, o moteryse “dalelė vyriškumo) – bet tai gerai, nes dėl to yra viltis susikalbėti :) Pasivadinau psichologu, bet atstovauju tik save, o ne visus psichologus. Kodėl pristačiau savo pareigybę? Todėl, kad rašau savo nuomonę, bet ją rašau atsižvelgdamas į psichologijos mokslą ir gautas žinias, kurios mano požiūrį kažkiek pakoregavo.

  8. Milda @ 2013-02-07 17:33

    Skirtingumas nėra lygu nelygybei. Aš irgi džiaugiuosi, kad yra tiek skirtingų žmonių ir taip pat manau, kad moterys ir vyrai skiriasi tiek psichologinėmis, tiek biologinėmis, tiek socialinėmis charakteristikomis. Nelygybė yra tada, kai tie skirtingumams suteikiamos nelygios teisės, kai kažkas nuvertinamas, kaip pats sakėt “Problemos kyla, kai įvyksta nuvertinimas, pvz. vyrai nuvertina moteris, o moterys vyrus.”. Juk kalbam konkrečia apie Ražausko paskaitą. Ar jo kalbos, kad moteriai ne vieta darbo rinkoje, kad jos vieta namie, kad ji turi būti nuolanki vyrui, kad jos laimė – būti gražiai ir t.t ir apskritai Ražausko teisių bei pareigų apibrėžimas moters ir vyro atžvilgiu nėra moters nuvertinimas?

  9. Psichologas @ 2013-02-12 15:43

    Tiesą sakant – labai nedaug teklausiau apie tai, ką jis skaitė. Tačiau nemažai žinau apie šias idėjas. Ne vienas jis apie tai kalba. Užsieny tos temos populiarios. Sakyčiau šitaip, kad:
    1. Jei idėja konkreti – visada atsiras, kam ji nepatinka.
    2. Net jei žmogus šią idėją ir palaikytų, jis gali ją nuvertinti dėl to, ką jo nuomone skaitantysis turėjo omeny (kitaip sakant – klausantysis gali interpretuoti tai, ką skaitovas sako);
    3. Kartais idėja nepatinka vien dėl to, kad skaitovas ne taip ją pasako. Gal net galima taip sakyti, kad skaitovo balso tonas neatitinka to, ką jis sako.

    O jei taip apibendrintai, tai gal gali toks atspalvis lyg ir pasijusti, kad jis nuvertina moteris, bet aš būčiau linkęs manyti, kad jis ne tai, kad nuvertina, bet tiesiog paryškina spalvas (pašaržuoja šiek tiek ir moteris, ir vyrus).

    Tikrai manau, kad moteris turi būti nuolanki vyrui, bet taip pat tikiu, kad tai turėtų būti ne prievarta, o džiaugsmas, nes vyras lygiai taip pat turėtų atlikti savo pareigas. Bandau įsivaizduoti nuolankią moterį, kuri yra nuolanki vyrui “asilui”. Šiuo atveju moters nuolankumas man labiau sietųsi su tuo, kad tai moteriai “ne visi namie” :)

  10. Veronika @ 2013-02-12 22:52

    Kaip manote, Psichologe, o vyras turėtų būti nuolankus savo moteriai?

  11. Beata @ 2013-02-18 11:11

    perskaiciau..ir pamaniau, kad jei kiekvienas ir kiekviena seimoje pasistengtu taip, kaip pataria Darius, tikrai daug laimingesni butumem, daug laimingu vaiku isaugtu. Tik ta prakeikta zmogaus yda PUIKYBE, ISDIDUMAS, stai kas kartais sugriauna viska…

  12. Psichologas @ 2013-02-20 13:04

    Ar vyras turėtų būti nuolankus moteriai? BE ABEJONĖS. Aš labai pritariu minčiai, kad į visus sudėtingus gyvenimo klausimus yra labai paprasti atsakymai… ir jie visi neteisingi… Esmė tame, kad kiekviena sitaucija turi savo istoriją ir tiksla, todėl ieškant tikro atsakymo, verta tam skirti laiko ir panagrinėti (ir situaciją, ir save).

    (vėl atkreipiu dėmesį į tai, kad aš pasivadinau psichologu, bet visų psichologų neatstovauju – čia pasisakau tik kaip žmogus, kuris pagal išsilavinimą yra psichologas).

  13. Loreta @ 2013-05-21 01:25

    čia ne straipsnis, o totali apkalba, jei šiuolaikiniai psichologai priėjo iki tokių kraštutinumų – tai ar reikia stebėtis augančiais depresijų ir savižudybių skaičiais? auksines kritikavimo taisykles pasiguglinkit. Sėkmės!

  14. Greta @ 2013-06-15 13:06

    nesuprantu jusu milda.Man pasirode, kad jusu poziuris labai jau lekstas.iskritikavot isreket…Jums ka apsurdiskai atrodo pasakymas kad moteris nesukurta tiek dirbt kiek vyras? zinote tai ka jissako daug tiesos. net ir vedu rastai, senoves tiesos , viskas teisinga.jus nepasigilinat giliau ir placiau ir kritikuojat..Jus gal net nesuprantat ka reiskia posakis; vyras galva moteris kaklas? tai jsi ir kalba apie vyriska ego apuie poru santykius.pvz pyktis reik atsargiai kad nedaryt giluminiu izeidimu seimoje. tarkim ipac jautrus vyriskas ego(bet kuris spichologas jums ta patvirtint). nu tai ir arkliui aisk kad cia sena tiesa…Jus paklauset pora paskaitu jum nepatiko ir iskritikavot.. O pvz apie dienos rezima ir tt ira visiska tiesa, naturalu gamtos ritma.( mano pazystama vedu centre ant koju pastate su joga sveika mityba ir dienos rezimu, o daktarai jau buvo nurase ja.i invalides).sakot pats neturi seimos sneka..tai tam zmogus ir puoseleji vertybes krauni bagaza, kad kazkada savo seima padarytum laiminga ar jusu nuomone mokytis reik tik is savu klaidu??? nu ir ka as turiu drauge psichologe ir ji net nesake kad tai ka jis sneka nesamones.juk pitagoto teorema irg desto mokyklose.bet tie kas desto jos neisrado.paklausykite daugiau paskaitu palyginkite ir pamatysi kad daug tiesos..kad ir vedu rastai. tadai ijunkite anantara paklausykite apie dienos rezima. sveika maista.laime ir tt … ir duokite psichologams paklausyt ir lai vertina..kalbat cia briedus. iki galo nepasigilinus ka sneka.plius man jis daug gyvenime pozityvo inese.ne tik man..

  15. Greta @ 2013-06-15 13:09

    Tikrai manau, kad moteris turi būti nuolanki vyrui, bet taip pat tikiu, kad tai turėtų būti ne prievarta, o džiaugsmas, nes vyras lygiai taip pat turėtų atlikti savo pareigas. Bandau įsivaizduoti nuolankią moterį, kuri yra nuolanki vyrui “asilui”. Šiuo atveju moters nuolankumas man labiau sietųsi su tuo, kad tai moteriai “ne visi namie” :)” psichologe

    tai razauskas ir pabrezia vis , kad su geru vyru,” su negeru vyru buti negalima. kaip nekenciu kai zmoens neperklauso nezino ir kritikuoja..
    tas pats kas kritikuot svento rasto tiesas neskaicius jo,,,,

  16. Milda @ 2013-06-16 14:14

    Neturiu ką ir pridurt, skaitykit tekstą iš naujo ir pasinaudokit savo pačios patarimais, gal kitaip viską pamatysit ;)

  17. anele @ 2013-06-28 12:44

    dabar rimtai susimasciau.. Atsakykit visi man, prasau. Ar vyras,kuris pinigus namo nesa ir grizes tik tv, tel.zaidimai, kompas ir drybsojimas lovoj, turi padeti buityje? Namai, remontai, vaiku auklejimas viskas zmonai. Vyras namie valdovas, nes jis uzdirba, todel jis net uzpakalio pakelt nuo kedes negali, kad nunest lekste i kriaukle, ka jau kalbeti apie jos isplovima..? Moteris skuduras tik vyro kojom sluostytis? Kodel vieni vyrai ne tik dirba sunkius fizinius darbus, dirba virsvalandzius, bet net laiko randa pazaist su vaikais, isnest siuksles, suplaut indus, sutvarkyt kambarius, nes supranta, kad ir zmonai reikia atokvepio ir pagalbos, o kiti tik dirba ir grize net su vaikais neuzsiima? Ar vyrai atleisti nuo vaiku uzimtumo? Yra posakis, isileisk kiaule i baznycia, tai ir ant altoriaus uzlips.. Nuolankiai tarnauji vyrui nelaukdama net aciu ir nebandyk skustis! Juk ne tu pinigus uzdirbi! O namai, buitis, vaikai ir dar vyro nurodymai ka padaryt (juk jis dirba! Jam pavargt galima, o moteris tik namie, jai juk nieko nereikia, ji negali pavargt, juk ji NEDIRBA!) ar normalu? Neturi moteris istisai vyrui pataikaut! Ji taip pat turi jausmus, ji irgi zmogus su savo poreikiais, norais bei galimybemis. Jai reikia lygiai taip pat supratimo, paguodos ir palaikymo.. Pagalbos net elementaraus siuksliu isnesimo, wietoj to, kad pareikstu, jog jis dirba, pavarges.. Dirbi, vadinasi aplink tave reikia sokineti.. Tfu, bjauru. Vyras turi ne tik dirbti, bet ir suteikti seimai pilnatve, saugumo jausma ne tik is finansines puses, bet ir moraliskai palaikyti.. Tau reikia, tu ir daryk.. Tu masina sugadinai, pati tvarkyk! Noriu, kad butum nepriklausoma, pasidarytum pati viska, kad nereiketu prasyti. Juk tik paskambint reikia! Ir nesvarbu, kad nesiskaito tiem kuriem skambini, nevykdo savo pareigu. Kalta moteris! Ji nesugeba svetimo zmogaus priverst atvaziuot remontu darbo klaidas, kad istaisytu! Del visko kalta tik moteris seimoje. Vyras stipresnis juk, todel jam galima viskas.. Moteris tik grindu skuduras, kuris kai susidevi metamas lauk! Moteris privalo buti grazi, nuolanki, pasitempus. Vyras-apkiautes lasiniu kalnas drybsantis ant sofos prie pc arba tv, gurksnojantis alu ir laukiantis aptarnavimo.. Va cia ideali santuoka!

  18. Vandana @ 2013-06-29 19:43

    Tai kritkos Dariui nepagailėta.. Esu įsitikinusi kad jau duota būti moterim ar vyru čia, tai didžiausia dovana. O visi plepalai, kodėl taip ar kitaip,
    nėra svarbu. Svarbiausia būti savimi ir neneigti nei vyriškumo nei moteriškumo

  19. Da @ 2013-12-15 20:54

    Vedose yra sakoma: jeigu šudra klausydamasis vedų išgirdo tiesą ir pradėjo ją skleisti, tai jam reikia užpilti su švinu gerklę – t.y. jų tiesas gali skleisti tik brachmanai, o vakarietis yra kur kas blogiau už šudrą. Tai siūlyčiau ne išsirinkti patogias nuotrupas, o priimti viską iš esmės, o pirmiausia pagalvoti, ką pats, turėdamas labai spalvingą biografiją, šis veikėjas naudinga ir gero sukūrė. Ir iš viso, geriau Tereškino knygą paskaitykite, tikrai bus naudingiau:)

  20. Agne @ 2014-02-03 21:55

    Deja, yra dar vienas ‘zinovas’ labai panasiai pasisakinejantis ir skaitantis paskaitas: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2010-01-12-tomas-girdzijauskas-ko-vyrai-ir-moterys-nezino-vieni-apie-kitus/38303

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS