Skip to content

Firebaugh – Septynios socialinių tyrimų taisyklės

parašė Julija @ 2012 Sausio 17

Ruošiantis eiliniam metodologijų egzaminui, po akim papuola nuoroda į knygą, kurios nėra parankinėse bibliotekose – Firebough, Seven Rules of Social Research (2008). Knygos turinį, manau, nesunku nuspėti iš pačių taisyklių, kurias vardina internetas:

  1. Socialiniam tyrimui turi būti suteikta galimybė nustebinti.
  2. Ieškok reikšmingų skirtumų ir pranešk apie juos.
  3. Nuolat tikrink, ar nenutolai nuo tikrovės [ė, gal žinot geresnį „reality check“ vertimą?]
  4. Pasitaikius progai, tyrimą kartok.
  5. Lygink panašų su panašiu.
  6. Tirk kaitą.
  7. Metodas privalo tarnauti, o ne valdyti.

Jei tikėsime apžvalga, knygoje šios taisyklės yra gausiai iliustruojamos pavyzdžiais, ir gali būti taikomos tiek kiekybiniams, tiek kokybiniams tyrimams.
Viena vertus, formuluotės visai smagios, ypač pirma ir paskutinė. Antra vertus, kaskart kai aptinku panašaus pobūdžio naujai išleistą knygą, nustembu – gi tai dalykai, kurie jau šimtą metų visiems intuityviai savaime suprantami. Atrodo, kad kiekvienas vadovėlis suformuluoja savo septynias taisykles, dvidešimt penkis principus ir šimtą vienuoliką tyrimo dizaino punktų, kiekvienas šiek tiek skirtingai pasako tą patį, tad gal jau seniai nebeapsimoka kartotis? Ar tiesiog gyvename amžiuje, kai vadovėliai turi pavaduoti ar pakeisti vadovą / mokytoją / dėstytoją, nebeturintį laiko kiekvienam studentui perteikti savo požiūrį į tokias, atrodytų, elementarias buitines detales? O ką manote jūs, mieliausieji skaitytojai?

2 Comments
  1. Milda @ 2012-01-17 00:47

    Man labiau patiko Abboto patarimai, nors tiesą sakant, taip pat persidengia. Įdomu būtų paskaityt visą knygą. Gal kada nors.. :)

  2. Veronika @ 2012-01-17 01:04

    “Publish or perish” imperatyvo genamos metodologų kastos pastangos pagrįsti savo naudingumą (=produktyvumą)?

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS